newlogo

מה יכול ביל גייטס לתרום למקצוע הפיזיותרפיה

מה יכול ביל גייטס לתרום למקצוע הפיזיותרפיה

היום,לגמרי במקרה,נתקלתי בפוסט בגלובס על ביל גייטס. ביל גייטס מספר, שכל שבוע מאז היותו סטודנט והרבה לפני שהקים ביחד עם פול אלן את מייקרופסט הוא שואל את עצמו אותן שתי שאלות כאשר הוא להתמודד עם בעיה כלשהי: 1. מי כבר טיפול היטב בבעיה? 2.מה אנחנו יכולים ללמוד מהם?
למעשה זוהי הדרך הבסיסית שבה מתקדם המדע , כל מקצוע ולמעשה כל גוף המבוסס על ידע.
בדיוק בבעיה זו טיפלתי במאמר אחר בבלוג זה: " הבסיס ה'מדעי לטפול הפיזיותרפי"
ובו העליתי את הכשל המתמשך בפיזיותרפיה של אי יצירת בסיס ידע משותף לכלל העוסקים במקצוע.
ולא רק ביל גייטס התיחס ישירות לנושא זה של בניית ידע חדש על בסיס ידע קודם.
אייזיק ניוטון, במכתב לרוברט הוק כתב: "אם הרחקתי לראות ,הרי זה משום שעמדתי על כתפיהם של ענקים".
מה שטוב לביל גייטס ולאייזיק ניוטון בוודאי כדאי שיהיה גם בבסיס הידע של עולם הפיזיותרפיה.
אבל גם מתוך עולם הפיזיותרפיה היה מי שעשה בדיוק את זה : ג'פרי מייטלנד, מספר שנים לאחר שסיים את לימודי הפיזיותרפיה יצא למסע חובק עולם כדי ללמוד תרפיה מנואלית אצל מי שהובילו בתחום באותו זמן בין היתר ג'ימס סיריאקס, גרגורי גרייב ופרדי קלטנבורן.
בשלבים מתקדמים של הקריירה המקצועית שלו עודד פיזיותרפיסטים בולטים,כמו דיויד בטלר ואלווי להמשיך ולקדם את התחום בדרכם העצמאית אבל על בסיס מה שלמדו ממנו וממה שלמד מסיריאקס .....
אליהם התווספו בהמשך רובין מקנזי,בריאן מליגן,שירלי שרמן ואחרים אבל הגישות שלהם היו שונות ולהערכתי לא נוצרה מערכת ידע אחת שמבוססת על כולם ועושה אינטגרציה של הגישות השונות וכך, כל פיזיותרפיסט בוחר לו גישה שמוצאת חן בעיניו ומתעלם מהגישות האחרות.
עבדכם העני ממעש ניסה בדרכו ליצור את האינטגרציה בין כל השיטות שכל כך מתבקשת.
זה לא נעשה מראש ובכוונת מכוון. כפי שהוזכר בפוסט קודם במשך שנים לאחר שסיימתי את הלימודים,עשיתי תצפיות בקליניקות של פיזיותרפיסטים בולטים ( משה נחתומי כדוגמה בולטת) ורופאים. בנוסף, עשיתי קורסים כמעט בכל התחומים שהיו רלוונטים לתחום. הגישה שהתפתחה כמעט מעצמה לאורך השנים משלבת את הגישות והטכניקות של מייטלנד, מליגן.,מקנזי,בובט (כן כן ותודה ענקית לאליה פנטורין זכר צדיקה לברכה) ואחרים. אליהם התווספו תובנות וטכניקות שפיתחתי בעצמי כאשר חשתי שמשהו חסר או שמשהו דורש שינוי. כל אלו באו לידי ביטוי ומימוש בעבודתי הקלינית בספרים שכתבתי ובקורסים שהעברתי.
סניף הרצליה
רחוב ארלוזרוב 28
חניה סמוכה ללא תשלום ברחוב הפיוס או בגבעת החלומות

לזימון תור קופ"ח מכבי
טל': 072-2146470

לתור פרטי וביקורי בית
טל': 072-2159087
טל' בסניף: 072-2146471
פקס: 072-2146472

Please publish modules in offcanvas position.

צור קשר
סניף ראשי: 03-9626682