טיפול בפריצת דיסק 2

פריצת דיסק היא אחת הבעיות האורתופדיות המוכרות ביותר ואחד הגורמים הנפוצים ביותר לכאבי גב. הדיסק הוא רקמת סחוס הנמצאת בין כל שתיים מחוליות עמוד השדרה של האדם. תפקידה הוא בין השאר להיות בולם זעזועים. בפריצת דיסק נוצרים סדקים עד כדי קרע שלם של הרקמה ונזילה של החומר שנמצא בין החוליות החוצה.

טיפול בפריצת דיסק יכול להשתנות בהתאם למיקום בעמוד השדרה שבו הייתה הפריצה, המצב הרפואי הכללי של האדם, חומרת הפגיעה ועוד ויכול לנוע משמרני מאד ועד במקרים קיצוניים לניתוח. אחד מסוגי הטיפולים שיכולים להיות מומלצים במצב זה לשיפור הכאבים הוא פיזיותרפיה.

היתרון של הפיזיותרפיה שהיא מציעה טכניקות שונות לשיפור הכאב שאינן חודרניות כמו ניתוח ואף משככי כאבים שבשלב מסוים ובמצבים שונים היעילות שלהם גם יכולה להיות מוגבלת. באופן זה, חלק מהאנשים מנועים מאינדיקציות שונות מלקבל את משככי הכאבים המתאימים בדרך כלל לסוג פגיעה מעין זה.

טיפול בפריצת דיסק על ידי פיזיותרפיה יכול להיות מגוון מאד ולכלול שימוש בדיקור מערבי יבש, חבילות של קרח, עיסויים לרקמות רכות, שימוש זמני במחוך רפואי,  תרגילים ליציבה נכונה ולשיווי משקל, תרגילים לחיזוק השרירים ועוד.

כאן המקום להדגיש שלפני שפונים לפיזיותרפיסט לקבלת טיפול בפריצת דיסק חשוב לדעת שפיזיותרפיסט מקצועי ידאג לדרוש לקבל מכם את כל המידע הרלבנטי למצב של הפרט, תוצאות הבדיקות שעבר, ישלח אותו לבדיקות נוספות אם יש צורך וישוחח עם הרופא המטפל באשר לתוכנית הטיפולים. בדומה, לאור הכאבים החזקים שגם יכולים להחמיר בפתאומיות שמאפיינים מצב זה חשוב לוודא שאיש המקצוע שרוצים להיעזר בו בעל זמינות גבוהה יחסית כדי לקבל טיפולים שגם לא נקבעו מראש. במקביל לאור העובדה שבמקרים מסוימים מדובר על כאב שיכול לגרום גם להגבלה מוחלטת של יכולת התנועה כדאי לבדוק אם הוא פנוי לקבל גם בבית  הלקוח.

לייעוץ טלפוני חינם חייגו 03-9626682