טיפול בפריצת דיסק 1

עמוד השדרה הוא החלק שמטרתו להגן על חוט השדרה ולהעניק יציבות לגוף האדם. בין החוליות של עמוד השדרה נמצאות רקמות סחוס הנקראות דיסקים שמאפשרות את התנועה ומשמשות כבולמי זעזועים לחוט השדרה

פריצת דיסק היא יצירה של סדקים בקרומים עד לקרע מלא והיא הסיבה הנפוצה ביותר לכאבי גב חמורים  טיפול בפריצת דיסק יכול להשתנות בהתאם למצבו של הפרט לרבות משככי כאבים סטרואידים אנטי דלקתיים, מחוך רפואי, שינוי בתזונה, שינוי בהרגלי ישיבה, טיפולי פיזיותרפיה ובמקרים חמורים ביותר ניתוח.

פיזיותרפיה היא מקצוע טיפולי פרא רפואי  שנועד לסייע בהתאוששות ושיקום מבעיות שונות הקשורות למפרקים, שלד, שרירים ותנועה לרבות מתחום האורתופדיה. במקרים של טיפול בפריצת דיסק הפיזיותרפיה היא כמעט עזרה ראשונה משום שהשימוש במשככי כאבים בלבד אינו יעיל בדרך כלל ולא ימנע חזרה על הבעיה שיכולה להיגרם גם מדפוסים התנהגותיים לא נכונים כגון הרמת משאות במשקל כבד וישיבה לא נכונה.

טיפול בפריצת דיסק באמצעות פיזיותרפיה יכלול בדרך כלל תרגילים לחיזוק השרירים בגב התחתון שהוא האזור המועד במיוחד לפגיעות מסוג זה. התרגילים לרוב יהיו מיועדים למי שהפגיעה עם או ללא ההקרנה של הכאב לרגל גורמת לכאב שמתמקד בגב התחתון ונמשך למעלה משלושה חודשים, לא מלווה בהיעדר תחושה או חולשת שרירים, אין החמרה של הכאבים בזמן שמבצעים את התרגילים והכאב חמור יותר בישיבה לעומת בזמן הליכה או עמידה.

חלק מהם יהיו מיועדים לשיפור יכולת התנועה והפחתת הכאב ובהמשך לאחר מכן לחיזוק שיווי המשקל. מלבד זאת סוג פיזיותרפיה אחר שיכול להתאים במקרה של פריצת דיסק היא פיזיותרפיה מנואלית. בסוג זה של טיפול ישנה הנעה פאסיבית על ידי בעל המקצוע של הגידים, השרירים והמפרקים של המטופל ואין בה הפעלת לחץ על האזורים שבעייתיים בפריצת דיסק, אומנם פיזיותרפיסט מקצועי יוודא שמצבו של הפרט מתאים לטיפול זה.

לייעוץ טלפוני חינם חייגו 03-9626682