הקלה על כאבים בעזרת טיפולי פיזיוטרפיה

טיפולי פיזיוטרפיה מסייעים לאנשים להתמודד עם כאבים שגרוניים או כאלו שנגרמו בעקבות טראומה פיזית, למשל תאונת דרכים או פציעות ספורט, ולחזור לשגרה.

הרבה אנשים סובלים מכאבים שנגרמו בעקבות טראומה פיזית, למשל פציעת ספורט או תאונת דרכים, או מכאבים שגרוניים. התמודדות יומיומית עם הכאבים האלו היא קשה מאוד, ופוגעת באיכות החיים. יתר על כן, עבור מי שפעילות גופנית היא הפרנסה שלו, כמו ספורטאים מקצועיים, אי טיפול בבעיה פוגע בהכנסה. בעזרת טיפולי פיזיוטרפיה אפשר לסייע לאנשים להתמודד עם הכאבים שהם חווים ולחזור לשגרה.

טיפולי פיזיוטרפיה – למי זה מתאים?

טיפולים פיזיוטרפיים מתאימים לכל אדם שלא הצליח לחזור לתפקוד תקין ומלא ועדיין סובל מכאבים, גם בעת ביצוע פעולות פיזיות בסיסיות. הטיפולים עוזרים לאנשים לשוב למצב הפיזי שקדם לבעיה, כאשר הם מבוצעים על ידי פיזיוטרפיסט מקצועי ועל בסיס קבוע.

תהליך השיקום

טיפולי פיזיוטרפיה כוללים שיטות שונות שבהן ניתן לעזור לאנשים להקל על הכאב שהם חשים ולשקם אותם בצורה המלאה. הטיפול כולל סדרת תרגילים שהמטופל מבצע יחד עם הפיזיוטרפיסט שלו, בהתאם לאזורים שנפגעו. כדי שהטיפול יהיה יעיל, המטפל צריך להבין מהו מקור הכאב ואת הנקודות שצריך להפעיל עליהן לחץ במידה הראויה כדי לשקם את הגוף.

יש דרכים שונות לבצע את התרגילים, למשל שימוש באביזרי ספורט כמו כדור פילאטיס. במקרים מסוימים משתמשים גם במכשיר אלקטרוני שמשדר זרמים לאזורים בגוף שנפצעו, והם עוזרים להפיג מתח שנוצר שם.

מלבד התרגילים הבסיסיים, הטיפולים הפיזיוטרפיים לעתים כוללים גם אמבטיות מיוחדות שיוצרות הקלה מידית, כמו אמבט פרפין. אך ברוב המקרים הטיפולים הם בשילוב של תרופות משככות כאבים, שעוזרות למטופלים להתגבר על הכאבים במידה מסוימת וכך להמשיך את סדרת הטיפולים כהרגלם.

חשיבות ההתמדה

מילת המפתח בפיזיוטרפיה היא התמדה, ובלעדיה הטיפול לא ישיג את התוצאות הרצויות, כלומר את השיקום. זו הסיבה שהשימוש במשככי כאבים הוא נפוץ כל כך, משום שבלעדיו מטופלים לא יהיו מסוגלים פיזית לבצע את הטיפול, בשל הכאב. הרבה פעמים מאפשרים למטופלים לעשות את הפיזיוטרפיה בבית שלהם, במידה והם אינם מסוגלים להגיע למקום בו מעניקים את הטיפולים, כדי שהמשכיות הטיפול לא תיפגע.